Om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, moesten leerlingen sinds half maart thuis les krijgen van ouders. Leerlingen met leerachterstanden, leerproblemen en/of een moeilijke/onveilige thuissituatie raakten hierdoor echter verder achterop ten opzichte van de rest. Dit concludeert de Onderwijsinspectie uit een enquête medio april onder de besturen van 865 scholen.
De onderwijsinspectie signaleert ook andere beperkingen van het afstandsonderwijs, zoals verlies aan leer- en onderwijstijd. Leerlingen en studenten besteedden minder tijd aan leren dan gebruikelijk. Dit geldt vooral voor jonge basisschoolleerlingen en het beroepsonderwijs. De vrees is dat de achterstand van sommige leerlingen, die soms al relatief groot was, nog verder toeneemt.
Ondervindt uw kind ook de negatieve gevolgen van de lange periode van afstandsonderwijs en merkt u een (oplopende) leerachterstand? Grijp dan tijdig in! Juist in de komende zomermaanden kan MAAS uw kind helpen deze achterstand voor het begin van het nieuwe schooljaar in te lopen. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie wat MAAS voor uw kind kan betekenen.